dinsdag 7 januari 2014

Recepten van oma

Een nieuw blog met de lekkere recepten van mijn moeder.

Dit blog is voor mij vooral bedoeld als geheugensteuntje om de lekkere recepten van mijn moeder te bewaren. Mijn moeder is opgegroeid op de boerderij en het zou toch zonde zijn als haar en ook mijn oma's recepten verloren gingen.

De recepten komen voornamelijk uit de Krimpenerwaard en de Alblasserwaard en hier zit toch ook al weer verschil in. De recepten van mijn moeders jeugd komen uit de Krimpenerwaard 'van de overkant' na haar huwelijk is ze naar de Alblasserwaard verhuisd en hier wordt toch net weer anders gekookt.

Ik weet niet precies wat nu streekrecepten zijn of familierecepten maar mijn oma kon en mijn moeder kan verschrikkelijk lekker koken en dan vooral de eenvoudige maaltijden. Altijd gezond en vaak met groenten uit eigen tuin. En als we dan weer 3 maanden sperziebonen hadden, werd er toch vaak weer net een andere draai aan gegeven.

Kortom heb zin om hier een soort archief op te gaan bouwen. Als ik zelf een blog lees vind ik het wel leuk als er foto's bij staan dus het gaat wel even duren denk ik, probeer alles zelf te maken.

Stoofpeertjes van Oma hier alvast een foto !  Recept volgt




Geen opmerkingen:

Een reactie posten